Servicebesøk

For å sikre at din peis-, hybrid- eller pelletsovn fungerer optimalt og unngår skader, er det viktig med regelmessig service. For å opprettholde din garanti og reklamasjonsrett hos Aduro, skal hybrid- og pelletsovner oppfylle spesifikke krav til servicebesøk. Dokumentasjon for servicebesøkene er påkrevd. Du kan lese mer om kravene til servicebesøk nedenfor.

Servicebesøk hybridovn

Din hybridovn må ha service innenfor det første året av en autorisert Aduro servicetekniker, hvor den justeres og renses.

Etter det må den ha service hvert annet år eller for hver 2000 kg. brente pellets fra dato for det seneste servicebesøket. Du står selv for å dekke utgiftene til dette.

Servicebesøket inkluderer:

  • Gjennomgang av ovnens stand, inkludert kontroll av pakninger og glassbeslag 
  • Justering av dør og lukkemekanisme
  • Bytte av enkeltdeler ved behov
  • Grundig rensning
  • Eventuell reparasjon av lakken

Servicebesøk pelletsovn

Din pelletsovn må ha service innenfor det første året av en autorisert Aduro servicetekniker, hvor den justeres og renses.

Etter det må den ha service en gang om året fra dato for det seneste servicebesøket. Du står selv for å dekke utgiftene til dette.

Servicebesøket inkluderer:

  • Gjennomgang av ovnens stand, inkludert kontroll av pakninger og glassbeslag 
  • Justering av dør og lukkemekanisme
  • Bytte av enkeltdeler ved behov
  • Grundig rensning

Servicebesøk peisovn

Hyppigheten av et servicebesøk er avhengig av hvor mye peisovnen brukes, men regelmessig service utført av en fagperson kan forlenge ovnens levetid. Merk at utgiftene til servicebesøket dekkes av deg som eier.

Et servicebesøk kan inkludere:

  • Gjennomgang av ovnens stand, inkludert kontroll av pakninger og glassbeslag 
  • Justering av dør og lukkemekanisme
  • Bytte av enkeltdeler ved behov
  • Grundig rensning
  • Eventuell reparasjon av lakken
TOP