Reklamasjonsrett tilbehør, reservedeler og outdoor
Når du kjøper tilbehør, reservedeler og outdoor-produkter, er du dekket av en 5-årig lovbestemt reklamasjonsrett. På denne siden forklarer vi hvordan vår garantiprosess fungerer, hva du må være oppmerksom på, og hvordan du oppretter en reklamasjon.
Hva består reklamasjonsretten av?
I henhold til kjøpsloven gjelder en reklamasjonsrett på fem år fra kjøpsdato av produktet*. Kjøpskvittering med dato gjelder som bevis.
*Vær oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder i henhold til kjøpsloven i det landet, hvor produktet er kjøpt.
Hva dekker reklamasjonsretten ikke?
Reklamasjonsretten dekker ikke vanlig slitasje, og det er en forutsetning at skaden ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadende oppførsel på produktet fra din side. Det er også en forutsetning at skaden ikke har oppstått som følge av manglende overholdelse av vores instrukser, herunder i instruksjons-, drifts-, vedlikeholds- eller serviceveiledninger.
Hvordan kan jeg opprette en reklamasjon, og hva kan jeg forvente?
Ønsker du å opprette en reklamasjon, ber vi deg fylle ut skjemaet nedenfor. Reklamasjoner behandles kun på bakgrunn av et utfylt skjema. Vi ber deg ha produksjonsnummer og kjøpsdatoen klar.
Du vil motta en kvittering for din henvendelse og etterfølgende et svar på e-post. Vi vil behandle reklamasjonen så snart som mulig.