Reklamasjonsrett Asgård peisovner
Når du kjøper en Asgård peisovn, er du dekket av en 5-årig lovbestemt reklamasjonsrett. På denne siden forklarer vi hvordan vår garantiprosess fungerer, hva du må være oppmerksom på, og hvordan du oppretter en reklamasjon.
Hva består reklamasjonsretten av?
I henhold til kjøpsloven gjelder en reklamasjonsrett på fem år fra kjøpsdato av ovnen*. Kjøpskvittering med dato gjelder som bevis.
*Vær oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder i henhold til kjøpsloven i det landet hvor ovnen er kjøpt. Hvis ovnen flyttes til et annet land, eller langt unna forhandleren ovnen er kjøpt hos (f.eks. ut på en øy), er du ikke garantert servicemuligheter på ovnen. Ovnen bør alltid kjøpes i det landet, og området, hvor den skal monteres.
Hva dekker reklamasjonsretten ikke?
- Skader som skyldes feil installering eller feil bruk av peisovnen som f.eks. overopphetning samt manglende vedlikehold av peisovnen.
- Løse deler og slitedeler (ildfaste steiner, glass, pakninger, skinner, malte overflater og støpejernsrist) da disse slites ved vanlig bruk. Delene kan kjøpes i vår nettbutikk.
- Skader som følge av (kondens) vann i og omkring skorsteinen, for høyt eller lavt skorsteinstrekk og manglende vedlikehold/renhold.
- Skader på peisovnen som har oppstått ved ytre påvirkninger eller skader som er forårsaket av peisovnen på andre gjenstander.
Hvordan kan jeg opprette en reklamasjon, og hva kan jeg forvente?
Ønsker du å opprette en reklamasjon, ber vi deg fylle ut skjemaet nedenfor. Reklamasjoner behandles kun på bakgrunn av et utfylt skjema. Vi ber deg ha produksjonsnummer og kjøpsdatoen klar.
Du vil motta en kvittering for din henvendelse og etterfølgende et svar på e-post. Vi vil behandle reklamasjonen så snart som mulig.